Waarom werk je in het onderwijs?
‘Ik heb HRM gestudeerd en ontdekte tijdens mijn stage dat daar niet mijn passie lag. Ik heb een aantal jaar in het bedrijfsleven en daarna bij de gemeente als afdelingsleider/projectleider in het sociaal domein gewerkt. Mijn vrouw, die in het onderwijs werkt, heeft mij warm gemaakt voor een overstap. Ze zag mijn potentieel toegevoegde waarde voor het onderwijs door mijn zakelijke en commerciële achtergrond in combinatie met mijn sociale karakter. Zes jaar geleden heb ik de stap naar opleidingsmanager bij een mbo-instelling in Rotterdam gemaakt.’
Hoe ben je bij CVO terechtgekomen en waarom deze school?
‘Een oud-collega tipte me over de positie van directeur bij Comenius Beroepsonderwijs Capelle. Hoewel ik aanvankelijk terughoudend was om de overstap van het mbo naar het voortgezet onderwijs te maken, werd ik na het bekijken van de website toch getriggerd en enthousiast van de uitdaging die er ligt. Inmiddels werk ik hier nu sinds halverwege 2023 en ik heb geen moment spijt gehad van deze stap. Het is mooi om het verschil te kunnen maken voor deze leerlingen.’
Wat was je eerste indruk van CVO?
‘De warme ontvangst van docenten, leerlingen en het bestuur viel me positief op. Er is veel aandacht voor ontwikkeling en dat sluit goed aan bij mijn eigen visie op groei en vooruitgang.’
Wat verwondert je het meest?
‘Ik ben verwonderd over de potentie van de school en het is aan mij en het team om dit potentieel te benutten. De vrijheid die ik krijg om mijn eigen koers te varen, terwijl ik tegelijkertijd kan rekenen op het vertrouwen en de ondersteuning van ons bestuur, is bijzonder. Voor mij is het essentieel om zelf ook in ontwikkeling te blijven en uitdagingen niet uit de weg te gaan.’
Wat is je grootste uitdaging op dit moment?
‘Mijn droom is om van deze school een van de beste scholen in de omgeving van Rotterdam te maken. Ik wil niet alleen uitblinken in lesgeven, maar ook op het gebied van innovatie. De opkomst van straatcultuur op school is een uitdaging, maar het gaat erom hoe je hier als school mee omgaat. Ik verwacht van mijn team een voorbeeldfunctie en sta zelf ook iedere morgen bij de voordeur om mijn leerlingen persoonlijk welkom te heten. Dat vind ik heel belangrijk.’
Wat hoop je over twee jaar bereikt te hebben?
‘Binnen nu en twee jaar wil ik een innovatielab op school hebben op het gebied van zorg & welzijn, techniek en mediavormgeving. Een plek binnen school waar leerlingen kunnen ontdekken en leren. Ik wil af van het stigma dat het "maar" vmbo-basis/kader leerlingen zijn. Iedereen heeft potentie, ongeacht het niveau. Het is aan ons als school om dit te stimuleren.’